Uniflow SmartClient niet aanwezig of gestart

Dit stappenplan is voor computers die gebruik maken van de CANON Uniflow SmartClient.

1.) Kijk na of de uniFLOW SmartClient is gestart

Kijk rechts onderaan in het systeemvak of de uniFLOW SmartCliebt er staat en dus actief is.

Klik op het "pijltje omhoog"  om het systeemvak open te klappen en alle icoontjes te zien.



2.) Status van uniFLOW SmartClient

Twee mogelijkheden:
A.) uniFLOW SmartClient staat er: printen zou moet lukken.
B.) uniFLOW Smartclient staat er niet: ga verder hieronder.

Start de uniFLOW SmartClient via het startmenu.

Klik op de startknop onderaan en tik in “uniflow


Twee mogelijkheden:
A.) uniFLOW SmartClient komt niet voor in de lijst: ga verder naar punt 3 (SmartClient Manueel pushen).
B.) uniFLOW SmartClient staat wel in de lijst => klik op de app om te openen/starten.



Weer twee mogelijkheden:

A.) uniFLOW SmartClient is er WEL (maar misschien niet zichtbaar) klap even de tray-balk open om hem te zien staan. Start de computer opnieuw op en keer terug naar punt 1.



B.) uniFLOW SmartClient opent en geeft onderstaande scherm(en).

OPGELET: Op dit punt openen er twee schermen en krijg je een pop-up schermpje dat vraagt om de printer te installeren (printerstuurprogramma installeren. Deze komt soms achter het “Aanmelden bij uniFLOW Online”, wanneer je daarop niet reageert zal de printer niet geïnstalleerd worden. Het bijkomende vervelende is dat het schermpje automatisch verdwijnt als je er niet op antwoord en de printer niet correct geïnstalleerd zal worden.

Klik op het schildje (taakbalk) om het rechtse kader te krijgen en bevestig met “Ja”.
< ! > Zo niet zal de printer niet geïnstalleerd worden en zal printen niet lukken.

                                 

Als alles goed is verlopen zal je ook één van onderstaande schermen krijgen.

Krijg je dit scherm: Log dan in met je email adres van school.



Krijg je dit scherm: dan is jouw account herkend en moet je wegklikken met “Starten” en NIET met het kruisje.



 U kan nu (weer) printen. Verdere acties (die hieronder staan) dien je niet te doen.


3.) SmartClient manueel pushen.

- Druk op de “start”-knop.
- Zoek naar “Toegang tot werk of school” door in de zoekbalk school in te geven.
- Klik op “Toegang tot werk of school” (linker balk)


Klap “Verbonden via voornaam.achternaam@school.be” open
En klik dan op “Info


Scroll naar beneden en druk op de knop “Synchroniseren”.



Dit proces kan even duren, indien uniFLOW na een half uur nog niet aanwezig is is het handig om de computer even te herstarten.