Let op!
Je kunt je wachtwoord alleen zelf resetten (zonder tussenkomst van de ICT-coördinator, mediacoach, ...) als je een verificatiemethode aan je account hebt toegevoegd. Zoals omschreven in Handleiding Selfservice Password Reset (SPPR).Dit is de foutmelding die je te zien zal krijgen wanneer je geen verificatiemethode aan je account hebt toegevoegd.
Wachtwoord opnieuw instellen
Stap 1:
Ga naar https://aka.ms/sspr
Stap 2:
- Vul je e-mailadres in in het vak onder "Gebruikers-id"
- Typ daarna de tekens over uit de afbeelding en klik op de blauwe knop "Volgende".
- Typ daarna de tekens over uit de afbeelding en klik op de blauwe knop "Volgende".
Stap 3:
Kies hoe je geverifieerd wil worden door een keuze te maken in in de linker kolom. Dit kan op verschillende manieren afhankelijk van de ingestelde opties in Handleiding Selfservice Password Reset (SPPR).
Kies hoe je geverifieerd wil worden door een keuze te maken in in de linker kolom. Dit kan op verschillende manieren afhankelijk van de ingestelde opties in Handleiding Selfservice Password Reset (SPPR).
Je ontvangt nu een e-mail, telefoongesprek, een sms en/of een taak via de Authenticator app, afhankelijk van wat je bij Stap 3 hebt geselecteerd. Neem de code die je
hierin hebt gekregen over en klik op ‘Volgende’. Herhaal deze handeling nog een keer om voor de tweede verificatie.
Stap 4:
Stap 4:
Nu kan je je nieuwe wachtwoord instellen.
Hoe rekening met de wachtwoordregels, enkele voorbeelden:
- Wachtwoord mag geen (aanzienlijke) delen van je accountnaam of de volledige naam van de gebruiker bevatten.
Hoe rekening met de wachtwoordregels, enkele voorbeelden:
- Wachtwoord mag geen (aanzienlijke) delen van je accountnaam of de volledige naam van de gebruiker bevatten.
- Wachtwoord moet hoofletters, kleineletters, cijfers,... bevatten.
Bij een foutmelding, lees goed aan welke wachtwoordregels je niet voldoet!
Stap 5:
Vul dit nieuwe wachtwoord tweemaal in en klik op "Voltooien". Als je nu onderstaande scherm krijgt dan heb je succesvol je wachtwoord gereset.
Bij een foutmelding, lees goed aan welke wachtwoordregels je niet voldoet!
Stap 5:
Vul dit nieuwe wachtwoord tweemaal in en klik op "Voltooien". Als je nu onderstaande scherm krijgt dan heb je succesvol je wachtwoord gereset.